Ötödik bejegyzés

2014.03.01 23:00

Minden új Emberke óra előtt izgulok, hogy megint olyan jól fog-e sikerülni, mint az előző. Mert hát nem mindegyik fejezet ugyanolyan izgalmas, nem mindegyikhez lehet kitalálni valami "nagy durranást". A gyerekek se ugyanolyanok, és hát én se. 

De a  izgalommal várták, és kérdezték, hogy megint lesz olyan vitatkozós? Egy kislány pedig megmutatta nekünk, hogy a Naplóját is Emberkéssé formálta az apukája segítségével. A 3. fejezethez is tudtam különlegeset kitalálni. Bár a tervem még régebben az volt, hogy közösen csinálunk plakátot azokról a híres kicsi emberekről, akikről Márkus és Matyi beszélget. De a plakátkészítési energia most a Scheiber verseny Herman Ottó plakátjára kellett. Azt is tervem volt, hogy majd ott az órán közösen készítünk ppt-t, de a számítógépek bizonytalansága miatt ezt elvetettem. Végül azt találtam ki, hogy előre megcsináltam otthon a ppt-t Napóleonról, Caesarról, Goetheről és Einsteinről, és a gyerekek a Naplóba csinálnak róluk egy Matyis csoportképet. Hisz mindegyiknek van valami jellegzetessége, így könnyen tudják ezt megjeleníteni. Majd beszkennelem a kész műveket.

A 4. fejezetben adta magát a "nagy durranás". Matyi elhatározza, hogy cicaidomár lesz, és már látja is a plakátot, ami ezt hírdeti országszerte. Hát mi belevágtunk Matyi álmának megvalósításába. Azt hiszem a feltett fotók magukért beszélnek, hogy milyen ügyesen dolgoznak csoportban, hogy milyen okosan használják a könyvet a plakáthoz. Természetesen a végtermékek is megtekinthetőek lesznek, valószínűleg már szerdán.